utorok 18. mája 2010

Bledoružové špagety s oreganom

Toto sú moje najobľúbenejšie špagety. Až teraz som si uvedomila, že na blogu som ešte neuverejnila žiadne cestoviny, pričom špagety na rôzne spôsoby sú mojou alfou a omegou. Tento recept robím predovšetkým, keď som sama a to že je rýchli a cesnakovýýýý je už len plus. Ale aj verziu bez cesnaku pravidelne pripravujem, aby sa nepovedalo ... :).


300 g špagiet

5 strúčikov cesnaku
1 tavený syr (100 g črievko)
150 ml smotany na varenie
100 ml mlieka
200 ml kečupu (ja používam domáci)
1/2 lyžičky soli
1 lyžička čierneho korenia
1 hrsť sušeného oregana

nastrúhaný Eidam syr

Špagety som si uvarila podľa návodu. Omáčku som si pripravila tak, že som si na troške oleji osmažila pretlačený cesnak, ale nie dlho, lebo by mohol zhorknúť (30-40 sek.). Pridala som syr v črievku a podliala som to smotanou na varenie a mliekom. Keď náhodou nemám smotanu, tak ju nahrádzam mliekom. Na miernom ohni som nechala nech sa syr roztopí, ale môžme mu pomôcť aj použitím metličky a rozmiešame syr v mlieku. Keď sa syr rozpustil, pridala som kečup a koreniny. Oregano si vždy v dlani rozdrvím a tak ho pridávam do omáčky, je potom voňavejšie. Táto korenina je snáď moja najobľúbenejšia (vždy ju kupujem min. po 10 balení :)), ale kto si netrúfne na takéto množstvo môže kľudne pridať aj menej, prípadne ju nahradiť bazalkou. Niekoľko minút som počkala, kým omáčka začala bublať a pridala som špagety. Ak by sa zdala omáčka príliš hustá, môžme ju rozriediť pridaním vody. Špagety s omáčkou som premiešala a pri podávaní posypala nastrúhaným syrom. Na obrázku syr chýba. Kam se poděl můj Sýr?, ale to je už iný príbeh :).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...