nedeľa 9. mája 2010

Kuracie soté s garam masala


1 kg kuracích pŕs
1 stredne veľká cibuľa
1 lyžička soli
1 lyžička vegety
1 lyžička garam masaly (nemusí byť)
1 lyžička čierneho korenia
1 lyžička karí
1/2 lyžičky cesnakového prášku
1/2 lyžičky chilli prášku
1 veľká mrkva
290 ml konzerva mexickej zeleninovej zmesi (červená paprika, kukurica, hrášok)
1/2 žltej papriky
4 lyžice kečupu
6 lyžíc polosladkej sójovej omáčky
1 l (až 1,5 l) vody
7 lyžíc oleja
2-3 lyžice solamylu

Kuracie prsia som si umyla a nakrájala na slížiky. Vo veľkom hrnci som si rozohriala olej, pridala som nadrobno nakrájanú cibuľu. Keď cibuľa zosklovateľa, pridala som koreninu garam masala a karí, chvíľočku som ich nechala pražiť (20 sek.), potom som pridala nakrájané kuracie mäso a nechala som mäsko nech sa zatiahne a chytí bielu farbu. Potom som pridala koreniny - soľ, vegetu, čierne korenie, cesnakový prášok a chilli. Pridala som 1,5 l vody, to preto tak veľa, lebo ja mám rada, keď má mäso dosť šťavy, inak by postačil 1 l. Kým sa mäsko varilo, nakrájala som si na malé kúsky mrkvu a žltú papriku a asi po 10 min. som ich pridala k mäsu, spolu so zeleninovou konzervou, kečupom a sójovou omáčkou. Varila som to kým mäso nebolo mäkké, potom som si odobrala do odmerky šťavu zo soté. Túto šťavu som použila na rozmiešanie solamylu. Ja to robím tak, že si do misky odlejem z odmerky trošku šťavy a pomocou metličky v nej rozriedim za lyžicu solamylu. Snažím sa, aby som to čo najlepšie rozmiešala a pomaly to primiešavam do hrnca s mäskom, pričom aj tu sa snažím s metličkou čo najlepšie rozriediť solamyl, aby mi nevznikli hrudky. Toto zopakujem druhý a ak treba aj tretí krát, podľa toho ako veľmi chcem zahustiť šťavu. Nechám ešte soté zovrieť a povarím takých 5 min. Najlepšie je to s ryžou, keďže máme dostatok šťavy.

3 komentáre:

  1. Ak tam Garam masala nemusí byť, prečo si nazvala tak jedlo?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lebo ja som ho tam dala a kto ho tam nedá, spraví si soté.

      Odstrániť
  2. Výborné soté. Robím ho pravidelne a všetkým veľmi chutí. Ďakujem za recept.

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...