štvrtok 27. mája 2010

Lístkové cesto so špargľou, kyslou smotanou a oreganom

Lístkové cesto so špargľou bolo prvé jedlo, ktoré som zo špargle ochutnala. A to už bolo pekných pár rokov. Odvtedy sme ju doma každý rok, keď nastala špargľová sezóna, robili. Ani tento rok nie je výnimkou. Mne to strašne chutí. Dúfam, že ak to niekto vyskúša, tak mi napíše svoj názor.


400 g lístkového cesta
500 g bielej špargle
200 ml kyslej smotany
1 väčšia cibuľa
3 lyžice oleja
1/2 lyžičky soli
1/2 lyžičky vegety
1 lyžička čierneho korenia
za 2 hrste oregana
2 lyžičky červenej papriky

Cibuľu som si očistila a nadrobno nakrájala. Špargľu som si tiež očistila pomocou škrabky na zemiaky a nakrájala som ich na centimetrové kúsky. V panvici som si na oleji spenila cibuľu, potom som pridala špargľu a spolu som ich dusila, kým špargľa nezmäkla (15 min.). Pridala som soľ, vegetu, čierne korenie a za hrsť oregana, ktoré som si v dlani rozdrvila.
V miske som si vymiešala kyslú smotanu s červenou paprikou a so zvyškom oregana. Keď bola špargľa zmäknutá pridala som ju k smotane a všetko dobre premiešala. Ochutnala som to a keď bolo treba, pridala som ešte koreniny.
Časť lístkového cesta (asi 2/3) som si natenko vyvaľkala na pomúčenej doske a opatrne som ho preniesla na vymastený plech. Zvyšnú 1/3 cesta som preložila do menšej zapekacej misy. Cesto som si vidličkou poprepichovala a naň som navrstvila zmes špargle so smotanou.
Plech som vložila do predhriatej rúry na 20 min. na 180°C. Jeme to teplé aj studené, hlavne aby toho bolo dosť.

4 komentáre:

  1. ešte som nemala skúsenosť so šparglou a preto tiež tento recept určite vzskúšam ako Prvý:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. aj ja by som odporučila začať práve tento recept, lebo u nás sa vždy minul veľmi rýchlo a to je to podstatné :)

      Odstrániť
  2. blogger followers uz nefunguju? nejsi na bloglovin?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. myslela som si, že bloglovin je len o móde, ale mýlila som sa

      Odstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...