sobota 18. decembra 2010

Kuracie karí

Neviem či existuje nejaké prepojenie medzi tým, čo čítam a čo navarím, ale je pravda, že posledné dve knižky, ktoré som čítala (jednu ešte čítam) boli o Indii (Indická princeznáČervené sárí). Prednedávnom som objavila úžasnú koreninu/farbivo kurkumu a už som ju stihla použiť na zemiaky, do omáčky na cestoviny, do kuskusu a teraz aj ku kuraťu. Dominantou tohto jedla je síce karí, aj táto korenina mi veľmi chutí, ale kurkuma .... hmmmm.
K tej Indii by som ešte napísala, že som natrafila na veľmi zaujímavý blog Keď slovenka varí "Indiu" ..., kde sú skutočne autentické indické (ale aj slovenské) recepty, takže nejaké to prepojenie medzi mnou a Indiou musí byť ... :). 


1 kurča (cca 1,5 kg)
soľ, čierne korenie

olej
2 lyžičky cesnakového korenia
2 lyžičky mletého zázvoru (môže byť aj čerstvý)
2 lyžičky čierneho korenia
2 lyžičky kurkumy
2 lyžičky chilli korenia
3 lyžičky karí
2 veľké cibule
400 ml konzervy krájaných paradajok
100 ml pretlaku
200 ml vody
4 lyžičky nakrájaného petržlenu (prípadne zelerové lístky)
2 lyžičky soli (podľa chuti)
500 ml bieleho jogurtu

Celé kura, bez drobkov, som si pripravila tak, že som si ho umyla a začala som masaker a to odrezaním krídiel (tie skončili vo vývare) a postupne som si naporcovala ostatné časti. Použila som veľký ostrý nôž, keďže nemám nožnice na porcovanie kurčaťa. Takže som si odrezala dolné stehná, potom aj horné stehienka. Prsia som rozrezala v hrudníkovej časti a ešte som si každú polovičku rozrezala na polovicu. Chrbtovú časť som len prerezala na polovicu (aj tá môže skončiť v polievke, ale ja som ju dala do karí). Kožu som obrala (okrem dolných stehienok, tam som ju nechala) a každú časť som okorenila čiernym korením a soľou. Tento proces porcovania kurčaťa však väčšina gazdiniek ovláda ľavou zadnou.
Pripravila som si teflonovú panvicu (Ø 32 cm) a cibuľu som si nadrobno nakrájala. Do panvice som pridala za 2 lyžice oleja, pridala som cibuľu a po 2 minútkach som k nej nasypala všetky koreniny, okrem soli. Počkala som kým sa cibuľka mierne udusila a pridala som nakrájané kuracie kúsky. Z každej strany som kuriatka osmažila a potom som pridala konzervu krájaných paradajok, pretlak, petržlen a vodu. Panvicu som prikryla a na stredne silnom ohni, za občasného otáčania, som mäso uvarila za 45-50 min. Keď už bolo mäsko mäkké, karí omáčku som dochutila soľou a priliala som biely jogurt. Poriadne som to premiešala a varila som to ďalších 5 min.
Ako prílohu sme mali kuskus ochutený karí korením, kurkumou, soľou, vegetou, čiernym korením a zázvorom.

6 porcií

Zdroj na Chicken curry.

3 komentáre:

  1. waaau perfektne to vyzerá Kinguš, ja mám tiež veľmi rada kari korenie aj kurkumu :) a toto kuriatko musí byť úúžasné...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. chutilo úžasne a bolo krásne šťavnaté

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dakujem za spomenutie mojho blogu :) Tvoje kari by velmi chvalil moj muz...ma tu spravnu "stiplavu", indicku farbu. Pacia sa mi tvoje fotky. Minule som zazrela Dots tortu na Taste Spotting :) Pekne sviatky prajem.

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...