streda 19. januára 2011

Polievka z pečenej zeleniny

Ani neviem ako sa mohlo stať, že túto polievku som ešte neuverejnila.
Mám ju strašne rada. Vyzerá síce ako zmixovaná zdravá výživa pre deti a síce je zdravá, to či to môžu konzumovať deti, tak to neviem, ale my dospelí určite môžeme. Ešte raz musím zdôrazniť, že nie výzor, ale chuť je to podstatné.


300 g baklažánu
400 g cukety
2 ks mrkvy
2 zemiaky
100 g šampiňónov
200 ml kyslej smotany
1,3 l vody
vegeta
čierne korenie
soľ

Baklažán som si umyla a nakrájala na kolieska a potom na kocky. Ako vždy aj teraz som si ich preložila na savý papier a nasolila som ich. Počkala som 20-30 min., kým sa vypotili. Medzitým som si pripravila ostatnú zeleninu. Mladú cuketu, neošúpala som ju, som si tiež nakrájala na kolieska a potom na kocky, očistenú mrkvu na kolieska, zemiaky na kocky a šampiňóny na štvrťky. Zeleninu som preložila do jenskej misy a poprášila som ich vegetou, čiernym korením a soľou. V predhriatej rúre, na 175°C, som ich upiekla za 35-40 min.
Keď bola zelenina hotová odobrala som 5 lyžíc zeleniny, tá poslúži ako vložka do polievky a zvyšok som ponorným mixérom rozmixovala. Priliala som asi 300 ml vody, aby sa lepšie mixovalo. Zeleninu som preložila do hrnca, pridala som kyslú smotanu, 1 liter vody a polievku som priviedla do varu. Ochutnala som ju, pridala som soľ a čierne korenie a ešte 5 min. som povarila.
Opakujem sa, ale nevadí, je to úžasne chutná polievka.

8 porcií

4 komentáre:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...